Gepost op 21 februari 2019

ROS1-ders: Belgian Fundraising Team steunt stichting Merels Wereld!

De ROS1-ders uit België steunen stichting Merels Wereld! Onze stichting ontvangt door de inzet van deze toppers talloze donaties uit België. Heel veel dank daarvoor! Binnenkort staat er weer een evenement gepland dat vanuit de ROS1-ders wordt georganiseerd met als doel om meer bekendheid en geld voor onderzoek naar de ROS1 translocatie te genereren. Geweldig toch? Hieronder lees je meer over de ROS1-ders en de komende evenementen!

Wie zijn de ROS1-ders?
Wij zijn een groep familie en vrienden die van heel nabij getroffen zijn door kanker in allerlei soorten. Maar meer specifiek willen we (ROS1+) longkanker in de kijker zetten door deel te nemen aan events met een hoge zichtbaarheid. Verder organiseren we zelf evenementen om het onderzoek naar ROS1+ kanker te ondersteunen. We zijn sterk verbonden met de internationale patiënten organisatie “The ROS1ders“.

Waarom longkanker?
Vaak bekeken als een rokersziekte, wordt er (te) weinig aandacht geschonken aan onderzoek, behandeling of begeleiding. Longkanker is echter niet alleen een rokersziekte. Er is een stijgende tendens van longkanker bij niet-rokers, en blijkbaar vooral bij jonge vrouwen. Maar ongeacht de oorzaak – roken, mutaties of asbest – iedere patiënt verdient en empathie en ondersteuning, zonder oordeel of schuldgevoel. Ze worden immers geconfronteerd met de kanker die het meest aantal mensen per jaar doodt.

Kortom, iedereen met longen, kan longkanker krijgen. Jij, ik, of jouw naasten. En voor deze patiënten willen we iets betekenen.

Geert & Valérie

Website: https://ros1.geertvandeweyer.be

Upcomming event: Wandeling & MTB Don Bosco in Brasschaat (België) op zaterdag 23 februari 2019.