5 jaar Stichting Merels Wereld !

14 maart 2021

Hoera, we zijn jarig!

Vandaag, 14 maart 2021, bestaat de Stichting 5 jaar! Ons 1e lustrum! En we zijn springlevend, gelukkig. Als de taart op is, gaan we weer druk verder met diverse activiteiten. Op deze site zullen we komende periode weer vaker een nieuwsbericht plaatsen. Er zijn diverse ontwikkelingen welke we graag delen met jullie! We gaan ook even terugblikken op de afgelopen 5 jaar uiteraard. Dat komt nog.

Eerst en vooral willen we iedereen die mee heeft geholpen in de afgelopen 5 jaar, in welke vorm dan ook, bedanken. Mensen die geld doneerden, belangeloos mee hielpen aan activiteiten, tips en adviezen gaven, et cetera. Wij zijn blij en dankbaar dat we dit mogen doen en dat kan niet zonder dat we worden gesteund door jullie!

Ondertussen is de wereld aan het veranderen door Covid 19. Het afgelopen jaar is daarom vrij rustig geweest. Ook van onze kant viel niet veel te melden, maar we vonden het ook niet gepast om nadrukkelijk aandacht te vragen. Dat wil overigens niet zeggen, dat we stil zitten. Digitaal wordt er best veel vergaderd. Bestuursleden vergaderen met UMCG en Hanze over ons samenwerkingsverband en ook wereldwijd zijn Teams en Zoom belangrijk geworden in ons werk voor de Stichting.  Zichtbare resultaten zijn bijvoorbeeld dat er nu echt biopten uit diverse Europese landen worden verpakt en verzonden naar het UMCG. Dit is mogelijk gemaakt door de Stichting. Wij nemen de kosten voor onze rekening, mogelijk gemaakt door alle donaties. Binnenkort komt er een Europees ROS1 webinar, waarin arts Van der Wekken van het UMCG vertelt over het onderzoek. Kortom, veel nieuws dat komen gaat.

Druppelsgewijs zullen we informatie delen over het onderzoek. We zijn dus nog lang niet klaar. Sterker nog, het zaaien van de afgelopen 5 jaar gaat nu oogsten worden.