Goede Doelen Week Groen Geel

6 februari 2018

Week 50 van 2017: De Goede Doelen Week voor Merels Wereld!  Wat waren we in vorm met elkaar. We dronken biertjes in Wolter Wolthers, aten gehaktballen en snert, zagen Groen Geel 1 en Drachtster Boys 1 het tegen elkaar opnemen, verkochten lootjes, kraakten onze hersenen tijdens de pubquiz, zamelden papier in, kochten cd’s, tapten de ene na de andere pitcher, boden astronomische bedragen voor een teamdate, fietsten onze benen richting verzuring, luisterden naar livemuziek, dansten op gelikte plaatjes van GuiltyBangers en veilden twee canvasdoeken en een fraai voetbalboek.

Het resultaat? €5.265,35! Een wondermooi bedrag. De cheque werd afgelopen vrijdag vol trots overhandigd aan een in alle opzichten bijzondere vrouw. Merel.

Lieve Merel,

Sommige momenten zijn onbetaalbaar. Wij, als Groen Geel zijnde, zijn elk jaar druk in de weer om geld in te zamelen voor een goed doel. Vaak een doel uit de regio, zodat we ook regionaal onze betrokkenheid kunnen tonen. Dit jaar kwam via Jehonne jouw Stichting Merels Werelds uit de hoge hoed, nadat zij zichtbaar was geraakt door jou en jouw stichting tijdens de wielerklassieker Haren – Haren, waarbij zij begin juli mee fietste met jouw team. De hartstocht en gedrevenheid van Jehonne over jou én Merels Wereld verspreidde zich als een olievlek binnen de club. Vrijwel elk team maakte plannen en bedacht acties om zoveel mogelijk geld op te halen. Uniek binnen Groen Geel, want niet eerder was iedereen zó doende met het jaarlijkse goede doel. Dat lag maar aan één iemand. Aan jou. We willen jou bedanken. Danken voor de ongekende geëngageerdheid die Merels Wereld binnen onze alsmaar groeiende vereniging teweegbracht die week. We deden altijd al hard ons best om er een eenheid van te maken, omdat wij vonden en vinden dat dat is waar Groen Geel voor staat. Het samen doen. Elkaar helpen. Als je echter continu aan uitbreiding onderhevig bent, is het soms een opgave om die identiteit te behouden. Jij en Hans, die onlosmakelijk aan jou verbonden is, vonden het allemaal maar bijzonder. Zo’n voetbalvereniging vol studenten en starters die een dikke week lang bezig zijn om geld in te zamelen voor jou. Of jullie. Jullie waren er stil van. Je leeft in blessuretijd. Maar als voetballers – en daar kan Hans als trainer evenzo over meepraten – weten wij als geen ander dat in die tijd nog hele fraaie dingen kunnen gebeuren.

Blessuretijd. Verlenging. Een strafschoppenserie die maar doorgaat. En doorgaat. En doorgaat. Het opgehaalde bedrag maakt ons trots. En we zijn blij dat we jouw stichting een extra steun in de rug kunnen geven. Jouw kracht, levensdrang en positiviteit omarmen wij. Groen Geel heeft een stukje uit jouw blessuretijd meegemaakt die wij nooit gemist zouden willen hebben. Het ging een hele week over Merel. En stiekem gaat het nog steeds over jou. Kom nog maar eens langs, de deur staat altijd open!