Merel: 5 jaar survivor!

11 november 2019

Vandaag – op 11 november 2019 – is het precies 5 jaar geleden dat Merel de vreselijke diagnose kreeg: uitgezaaide longkanker. Met als prognose: “u heeft nog 1 tot 3 jaar….”. Na van de schok te zijn bekomen, is ze haar weg naar hoop en leven gaan bewandelen. Met veel ups and downs, highs and lows. Haar vasthoudendheid, energie, karakter en kracht heeft ze omgezet in het vermogen om een nieuwe missie te dienen. Door te spreken en te adviseren probeert zij het gezicht en stem van de longkankerpatiënt te zijn. Vele malen in het nieuws om aandacht te vragen voor haar specifieke ziekte, de translocatie ROS1 en longkanker in het algemeen. Een ziekte die als 1 van de meest dodelijke bekend staat. Zo’n 80% overlijdt binnen 5 jaar. Dat is de harde realiteit.

Eerst regionaal, toen landelijk en nu al een tijdje zelfs global is zij een gerenommeerde spreekbuis geworden. Ze gaat vol voor het belang van de patiënt en onderzoek.

RTV Noord: Groningse Merel vecht door tegen zeldzame kankervariant

RTV Noord: Ik hoop dat ik er in 2017 nog ben…

Vandaag dus 5 jaar overleving! Een prachtige mijlpaal die we natuurlijk samen met Merel vieren. Dankzij de ‘wonderpil’ die zoon Bram al gelijk wenste, gaat het nog steeds goed. Zie ook haar eerdere blogs, waarin ze prachtig en met diepte het proces van ziek zijn beschrijft. Wij zijn vereerd met Merel als boegbeeld en drijvende kracht en dragen met trots de naam van haar stichting uit: Stichting Merels Wereld. Nog vele jaren!

Bestuur stichting Merels Wereld